İletişim ve Gözlem Becerilerinde Resmin Etkisi

Çocukların iletişim ve gözlem becerilerini geliştirirken en çok yapılan hataları ele almak istiyorum. Öncelikle ebeveynlerin dikkat etmesi gereken bu hususta çocukları bilinen kalıp ve sınırlamalara sokmamamız gerekiyor. Çocuklar oldukça yaratıcı ve hepsi son derece özgün bir ruhla çizgiyi kağıda aktarırlar. Hiçbir teknik bilmeden, kendinden emin ve spontane atılan çizgiler çocuğu özgün kılar. Neden denizi mor boyadın, neden bu kuş M harfi böyle kuş olmaz, hiç kırmızı bulut olur mu ya da gülen bir güneş hiç gördün mü? ki çiziyorsun gibi çocuğun yaratıcılığına ket vuran onun hayallerini küçük düşürücü sözlerden kesinlikle kaçınmalıyız. Çocuklar dilediğini çizip, dilediği renkleri kullanarak özgürce ifade etmeliler kendilerini. Bu iletişim becerilerini ve gözlem yeteneğini geliştirecektir. Aksi takdirde dur orası olmadı onu ben düzelteyim ya da bak sana çizeyim bunun aynısını yap.. gibi yanlış yönlerdirmeler çocuğun kendini sorgulamasına sebep olup, resimden soğumasına hatta yaptığı yanlışmış gibi düşüncelere kapılıp her defasında kalıp yargıların istediği biçimde sanılan doğruyu aramasına itecektir.

Bir başka önemli ve özgünlüğü sınırlayıcı, hatta yok edici husus ise; hazır basım boyama kitaplarının çocuğa sunulmasıdır. Başkalarının hayallerini boyamamalı çocuk ya da çizgilerinin içini taşırma korkusuyla doldurmamalı. Çocukların bunlara ihtiyacı hiçbir zaman olmamıstır. Aksine alan verilmeli çocuğa, boş bir kağıt belki boş bir duvar, kalemler ve renkler. En önemlisi onlar da mevcut zaten, 'hayalleri'...

Her çocuk bir sanatçıdır, sorun büyüdüğümüzde nasıl sanatçı kalabileceğimizdir.

Rafael gibi resim yapmak dört yılımı aldı, bir çocuk gibi resim yapmaksa bütün ömrümü.

Pablo Picasso


Kübra Balcı
Rekor Sanat - Resim Öğretmeni